Utesoffa & Gräs ,

Nu har vi återigen påtat i trädgården och hittat ett renoveringsobjekt,
denna gång en gammal kökssoffa som tillhörde min sambos farmor,
en gång i tiden, och som min svärmor lite ledsamt gav till oss...

Den var ljusblå med en hämskt klädd sits!
Så vi har slipat bort all överflödig färg och grundmålat den med linoljefärg,
så just ju står den på tork i vedboden :)

Sedan har i även sått gräs, vi får väl se om det tar sig,
eftersom platsen är rätt skuggig av sig, men ett försök får vi allt ge det!

Bilder:

Renoveringobjekt som sagt.. Men underbar!


Linoljefärgen på! Och en trött lite pudelflicka nere i högra hörnet!


Gräsligt va?


Underbara lilla medhjälparen fick vara med på bild!

Nu tar jag semester på obestämd tid,
men jag kommer nog att uppdatera bloggen med inspirationsbiler
och annat dylikt, håll utsik!

Kram
Joi


Kommentarer
Postat av: Mamma

Toppen !

2009-06-24 @ 21:32:08

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0